In Peru aangeland - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jacqueline Horst - WaarBenJij.nu In Peru aangeland - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jacqueline Horst - WaarBenJij.nu

In Peru aangeland

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

01 April 2014 | Peru, Arequipa

Hola todos!

Vanmorgen op mijn telefoon een kort verslag getypt, terwijl ik op de taxi zat te wachten. Helaas was er iets mis gegaan in het reserveren van de taxi en moest er met spoed een ander geregeld worden, want ik had een vliegtuig te halen! Hierdoor is er ook iets mis gegaan met mijn verslag. Vervolgens het vliegtuig gehaald en mijn zakmes kwijtgeraakt. Vergeten van mijn handbagage naar rugzak te verplaatsen. Oeps! Tergend langzaam kondigde de mijnheer van de beveiling aan dat hij hem nu echt ging weggooien. Ik heb uiteraard geprobeerd mijn zakmes nog te redden, maar hij was niet gevoelig voor mijn pleidooi. Overigens zat bij mijn zakmes ook een aansteker en een nagelknipper en daar zei hij niets over...! Tsja...

Maarrrrrrrrr, na een lange, 12 uur durende vlucht ben ik in Peru aangeland. In het hotel meteen mijn bedje ingerold, want mooeeeee.
De volgende dag zat ik lekker vroeg aan het ontbijt! Dat krijg je met 6 uur tijdverschil! Daarna met een snelle bus, de Metropolitana, richting het centrum gereden om Lima te gaan verkennen. Gestart op een pleintje, plaza San Martin, waar het gezellig druk was. Wat eerst een gezellige drukte was veranderde al spoedig in een verkleedpartij van honderden mensen. Wat bleek, het pleintje was het verzamelpunt voor allerlei dansgroepen, die later op de dag optredens zouden verzorgen, elders in de stad. Ik heb mijn ogen uitgekeken en uiteraard op een gegeven moment ook mijn camera maar tevoorschijn gehaald. Ik probeer straks wat beeldmateriaal bij dit verslag te plaatsen. En of dat lukt merk je vanzelf ;-). Overigens was het zoals ik gewend ben in Latijns Amerika, het is kijken en bekeken worden. Ik ben en blijf een bijzondere verschijning met mijn lengte. Het levert altijd weer leuke contactmomentjes op.
Na dit kleurrijke spektakel toch ook nog maar even mijn oorspronkelijke plan uitgevoerd door langs wat koloniale hoogtepunten te wandelen en een bezoekje te brengen aan een Franciscaner klooster waar ooit de eerste begraafplaats van Lima was. Na een grote ´schoonmaakactie´ zijn daar een eeuw geleden ofzo alle overgebleven botten keurig verzameld en gerangschikt. De schedels lagen in een keurige cirkel. Beetje bizar.

En vandaag dus doorgereisd naar Arequipa, de tweede stad van Peru, aldus mijn chauffeur. Een man waar ik zo gezellig mee zat te babbelen, dat ik mijn ´handtas´ met paspoort bij hem in de auto liet liggen. Stom, stom, stom. Gelukkig had ik hem via het hotel gereserveerd en bleek hij nog in de buurt. Tasje werd in een paar minuten weer terugbezorgd. Pfff, iets minder nonchalant zijn de volgende keer!

Vanmiddag een korte indruk gekregen van Arequipa. Ik zie veel mooie koloniale panden, gemaakt van de as van de drie vulkanen die Arequipa omringen. Morgen op mijn gemak verder verkennen. Ook ter orientatie wat reisbureaus bezocht om te vergelijken wat het aanbod is om naar de Colca Canyon te gaan. Het aanbod loopt enorm uiteen. En er zijn wel vijftig bureaus die een vergelijkbaar aanbod hebben. Dat wordt nog lastig kiezen en belooft in ieder geval een toeristische drukte te worden...
Nou ja, eerst maar eens een nachtje over slapen. Ik blijf hier drie nachten en dan ga ik vast met de leukste tour mee, om natuur en cultuur rondom Arequipa te ontdekken.

Ik laat het voor nu hierbij. Tot een volgend moment!

  • 01 April 2014 - 08:48

    Eelko:

    Leuk om te lezen zus!
    Je hebt zo alweer heel wat beleeft in de korte periode die je daar nu bent.
    Ben benieuwd naar de rest van je avontuur...

  • 01 April 2014 - 18:25

    Annemieke:

    Hee Jacqie!! On the other side of our planet.. geweldig, en dat in 12 uurtjes. Gauw meer foto's maken, want ik ben heel benieuwd naar Peru en vooral de mooie kleurige kleding en mooie mensen!
    Blijkbaar ook een volk wat goed te vertrouwen is met je paspoort ( en portemonnee?)
    Hee, enjoy, geniet van het grote avontuur, XX, Annemieke

  • 01 April 2014 - 22:40

    Marjan:

    He Jacq,

    Leuk om je verhaal te lezen en de foto's te zien. Wat ziet alles er netjes bijgehouden uit!!

    Gelukkig zijn je beschermengeltjes met je meegereisd in je rugzak en werd hij werd netjes terug geleverd.
    Leuk ook om op zo'n plein dan opeens al die dansgroepen tegen te komen.

    Al contact met medereizigers opgedaan?

    Groet,

    Marjan

  • 04 April 2014 - 00:29

    Annemarie:

    Hé Jacq, ervaren globetrotter, vakantie is om te ont-stressen, toch? Gelukkig je tas weer terug, wát n mazzel! Leuk om te lezen dat je ook naar dat fraai gekleurde klooster bent geweest. Succes met het kiezen van je eerste tour, dat je maar veel condors mag spotten, fantastische ervaring. Lees je graag weer, x Annemarie

  • 14 April 2014 - 08:46

    Heidi M:

    Mooie kleurige foto`s zeg, en wat een weer

  • 22 April 2014 - 21:51

    Tini:

    Hoihoi,
    eindelijk even de rust om op zoek te gaan naar jou in Peru en te reageren.
    Wat een fijn verhaal! leuk om te lezen.
    Prachtige foto's. Inmiddels heb je natuurlijk al weer veel meer indrukken opgedaan.
    Benieuwd!
    Groet van Tini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2014

klooster van Santa Catalina

01 April 2014

In Peru aangeland

16 Maart 2014

Voorbereiding
Jacqueline

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 2879

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: